Hoe kom je nou in hemelsnaam aan klanten?

Hoe kom je nou in hemelsnaam aan klanten?

Over de kerstvakantie hebben we onze thuissalon aanzienlijk opgepimpt en voorbereid voor het kunnen ontvangen van klanten. Maar ja, de salon zit op de tweede verdieping, in een woonhuis, zonder reclame. Van de loop moeten we het dus niet hebben. Onze website, was in de maak, maar voor de content was ik nog altijd zelf verantwoordelijk… laat teksten schrijven nou net mijn forté zijn [sarcasme].. Ja, waar mijn nieuwe leven als ondernemer een powerpointvrij bestaan zou zijn en met minimale tijd op de laptop, is enkel het eerste bewaarheid. Tegenwoordig ben ik zelfs bezig met scripts en stukjes code. O en eindeloos kutten in de tool van Webhero. Nu moet ik wel zeggen dat ik echt een top accountmanager heb. Ik app Bradley te pas en te onpas op de meest vreemde momenten van de dag en hij doet altijd zijn best om me te helpen. Helaas kan hij niet mijn volledig afgemaakte website toveren.

Maar goed, klanten. Waar halen we die vandaan? Waar ik eerst stoer tegen vooral mijn moeder zei dat ik die wel zou krijgen via Treatwell, gingen we nu van start zonder Treatwell.. “Je moet een community opbouwen” zei mijn man. Dus daar zat ik, in de kerstvakantie, een community op te bouwen, of althans, dat te proberen. Op Facebook nodigde ik eerst al mijn vrienden uit die het niet te erg zouden vinden als ik hun zou uitnodigen, later is mijn filter vervaagd en nu nodig ik iedereen schaamteloos uit, waarvoor mijn excuses ;). Maar met een handje vol Hollandse vrienden kan ik mijn business in België natuurlijk niet uitbouwen. Goddank heb ik zoals ik twee blogs geleden heb uitgelegd, gekozen voor een fantastisch merk met de looks van een parfumerie product, maar de werking van iets wat je enkel in de apotheek kan verkrijgen. En hoewel mijn master scriptie nog ging over succesfactoren van start-ups ben ik eigenlijk nog van het idee dat je moet investeren om te groeien. Onze initiële investering bedroeg twee mooi gevulde cadeaudozen van Germaine de Capuccini en EUR 40,- Facebook advertentie budget. Die eerste Like & Win campagne heeft ons van 30 fantastische maar geografisch iets minder waardevolle volgers tot net over de eerste 100 volgers gebracht, gemixt Hollanders en Belgen.

De tweede campagne moest daadwerkelijk klanten op gaan leveren. Met wat foto’s via mijn toffe distributeur, met de geweldige resultaten van het apparaat waarover ik in de vorige blog heb verteld, ben ik van start gegaan. Eerst reclame maken via Facebook en later hebben we ontdekt dat je ook reclame kunt maken op Instagram. Ja, ik heb dat ontdekt. Ik wist dat niet, zoals ik heel veel dingen toen en nog altijd niet wist en weet.

Tijdens die eerste twee campagnes heb ik, of eigenlijk wij, nog veel meer geleerd. Zo doen advertenties met te veel tekst het niet goed, kwamen we achteraf achter.. voor en na foto’s mogen niet geadverteerd worden, naakte beelden, waaronder een buik, billen of rug zijn ook niet ok volgens Facebook. Dat is voor ons dubbel kak, want de voor en na beelden die wij hebben van allerhande stukjes naakt kunnen echt top resultaten laten zien. We moeten dit dus ‘organisch’ verspreiden via onze niet zo heel grote volger base. Ook afbeeldingen die op het ene medium of het ene moment wel kunnen, kunnen even later net zo goed weer niet.. Het leven van een startende ondernemer die haar weg probeert te zoeken in het ondoorgrondelijke advertentiebeleid van Facebook gaat niet over rozen..

Maar het lukt, babysteps, onze eerste klanten hebben ons weten te vinden, of ik hen en ondertussen hebben we al mooie klantenbasis uitgebouwd. Ik denk zelfs dat ik al met zeer gepaste trots mag zeggen dat ik wat fans heb. En die koester ik, net zoals ik elke klant koester.

Volgende week neem ik jullie mee in weer een nieuw hoofdstuk van Coco’s Luxury Beauty Bar; namelijk personeel! Volg ons in de tussentijd ook via facebook en instagram!

 













Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x